E-učilnice podpirajo delo v predavalnicah in so pripomoček za pedagoško delo. Omogočajo hranjenje vseh dokumentov na enem mestu, elektronsko komunikacijo, nalaganje nalog in še vrsto drugih aktivnosti. Prednost e-učilnice je, da jo lahko študentje, učitelji in sodelavci uporabljajo tako med predavanji/vajami, kot tudi kasneje.
Na UP se za potrebe e-učilnic uporablja odprtokodno platformo Moodle, ki je sistem za upravljanje učenja oz. izobraževanja (LMS oz. Learning management system).
Dostop do sistema in e-učilnic
Vsaka članica UP ima svojo namestitev Moodla, v kateri so e-učilnice predmetov in nekatera podporna spletišča. Študentje in zaposleni lahko vstopajo v vse te ločene sisteme preko enotne digitalne identitete. V e-učilnicah uporabniki praviloma niso anonimni (razen, če je omogočen dostop gostom), ampak se vanje prijavljajo s svojimi uporabniškimi računi, ki jim po drugi strani zagotavljajo zasebnost. Uporabnik se mora najprej prijaviti v sistem za upravljanje učenja z uporabniškim imenom (vpisna številka) in geslom, nato pa lahko vstopa v e-učilnice in druga spletišča. Učitelji in sodelavci lahko omogočite prost dostop, ali se odločite za ročni vnos uporabnikov, najpogosteje pa boste verjetno nastavili ključ oz. geslo za vstop. V tem primeru ga študentom zaupate na predavanjih ali vajah, ker študentje praviloma vstopijo v e-učilnice predmetov, ko jih učitelji in sodelavci povabite vanje. Ključ je lahko za vsak predmet različen. Če študent ne pozna ključa, ima navodilo, da se obrne na izvajalce predmetov. Študentom 1. letnika se dostop do sistema uredi po zaključku vpisov, tako da morate za prikaz 1. letnikov običajno nekoliko počakati.
Ureditev profila
Vsem uporabnikom se svetuje, da si v sistemu uredijo svoj profil s podatki, v katerem pa se zelo odsvetuje spreminjanje e-naslova. Raje si uredite podatke o govorilnih urah.
Vsebine e-učilnic
Vsebina e-učilnic je stvar izvajalcev. Vsaka e-učilnica je lahko strukturirana nekoliko drugače, prav tako pa se lahko uporablja različne teme za njihov izgled. V osrednjem delu je vselej prostor namenjen vsebinam pri predmetu, ki so lahko strukturirane po poglavjih, tednih, gumbih, ploščicah... Levo in desno od vsebinskega dela e-učilnice najdemo različne bloke, ki jih vsak izvajalec izbere sam (seznam prisotnih uporabnikov, koledar, zadnje objave, uporabnikove zasebne datoteke...).
Uporaba videokonferenc znotraj e-učilnic
Znotraj e-učilnic lahko dodajate videokonference Zoom. Dodate jih podobno kot katero drugo aktivnost oz. dejavnost in v tem primeru izberite "Zunanje orodje" oz. "External tool". V nastavitvah vnesite poljubno ime za to aktivnost in pod "Vrsta zunanjega orodja" izberite "Zoom videokonference" ter shranite aktivnost. Nato lahko vstopite vanjo in kreirate posamezna srečanja in pri tem poljubno prilagodite nastavitve (npr. datum in uro srečanja, ponavljanje, dostopno geslo, avtomatsko snemanje bodisi na lokalni računalnik ali na Zoom-ov strežnik oz. oblak).
Komunikacija znotraj sistema
Sistem za upravljanje učenja omogoča komunikacijo preko forumov, dodatno pa tudi preko zasebnih sporočil. Slednja so namenjena predvsem individualni komunikaciji o temah, ki so preosebne za v forum.
Vstopna mesta fakultet