ChatGPT se hitro razvija, še hitreje pa se pojavljajo nova orodja, ki ChatGPT uporabljajo. Odnos univerz po svetu se tem spremembam poskuša prilagajati in tako lahko zasledimo tri institucionalne pristope k uporabi umetne inteligence:

  • Prepoved vsake uporabe Chat-GPT in drugih orodij, ki temeljijo na GPT, pri pisanju pisnih izdelkov in ustvarjanju drugih avtorskih izdelkov (tudi video, avdio in slikovna gradiva). Takšne univerze so npr. University of Cambridge, University of Oxford, University of Sydney, Monash University, Deakin University)
  • Uporaba umetne inteligence je delno dovoljena. Posamezni učitelji lahko uporabo ChatGPT in umetne inteligence v pedagoškem procesu dovolijo, a le za določene naloge in na določen način kot npr. za generiranje idej. Uporabo umetne inteligence morajo študenti jasno navesti in opisati.
  • Uporaba umetne inteligence je načeloma dovoljena. Dokončno odločitev pri posameznih predmetih še vedno sprejemajo posamezni učitelji. Običajno velja, da je potrebno uporabo ChatGPT ali drugih orodij, ki temeljijo na umetni inteligenci, navesti in način uporabe opisati. Univerze v tej skupini se trudijo svoje zaposlene in študente opismeniti pri uporabi ChatGPT (učijo jih učinkovite in kritične uporabe umetne inteligence).

Na splošno pa povsod velja, da so vsebine, ki jih generira ChatGPT ali druga orodja, ki uporabljajo umetno inteligenco, delo umetne inteligence in ne uporabnika orodja, zato si jih ne moremo in ne smemo prilastiti, saj bi tako kršili določila zakonskih aktov o avtorstvu. Ni pa enotnih pogledov na to, kako lahko te vsebine uporabljamo in kako je potrebno to uporabo navesti in dokumentirati.

Zadnja sprememba: torek, 23. maj 2023, 13.01